Als ondernemer word je tegenwoordig overspoeld met allerlei handige programma’s. Vooral online vliegen de tools die je productiviteit zouden verhogen je om de oren. Door al dit geweld heen prikken en applicaties selecteren die je ècht verder helpen, kan soms best lastig zijn. Daarom helpen wij je een handje en hebben we een aantal handige oplossingen voor ondernemers op een rijtje gezet: de 5 musthaves voor ondernemers!

1. Storecove

Storecove is een online platform dat automatisch facturen verzamelt bij verschillende leveranciers. Voor veel ondernemers is het iedere maand weer een irritante bezigheid: bij allerlei bedrijven inloggen om de nieuwe factuur uit een portal te vissen. Voor deze irritatie hebben de ontwikkelaars van Storecove het platform bedacht dat dus automatisch de facturen bij de verschillende leveranciers ophaalt. Hierdoor mis je nooit meer een factuur, en dus BTW teruggaaf. Door Storecove te koppelen met je boekhoudpakket, kun je er zelfs voor zorgen om de facturen automatisch in je boekhouding te laten verschijnen. Dit alles kan je als ondernemer dus erg veel tijd schelen.

2. Todoist

Todoist is een online applicatie om je taken te managen. Je kunt een persoonlijke lijst maken, maar ook een takenlijst voor je hele team of afdeling samenstellen. Todoist is online beschikbaar, maar ook op je mobiele apparaten, waardoor je eigenlijk altijd bij je taken en activiteiten kunt. Iedere activiteit of taak binnen een team kan worden toegewezen aan een individu. Op die manier houd je als ondernemers overzicht over wie voor welk deel verantwoordelijk is, erg handig! Natuurlijk kun je Todoist ook zo instellen dat je meldingen en herinneringen ontvangt, zodat je nooit meer iets vergeet.

3. MailChimp

MailChimp is een programma dat gebruikt wordt voor e-mailmarketing. Zo kun je bijvoorbeeld heel gemakkelijk nieuwsbrieven sturen naar bepaalde groepen, bijvoorbeeld potentiële klanten. Als een klant iets op jouw website doet, kun je ook een of meerdere mails in een flow sturen. Zo zorg je ervoor dat de juiste persoon altijd de juiste mails ontvangt, erg handig dus. Natuurlijk houdt MailChimp ook precies bij of je e-mails geopend worden en of er op bepaalde links in je mail geklikt wordt, zo weet je precies hoe men reageert. MailChimp is er in een gratis versie, en voor meer uitgebreide functionaliteit in meerdere betaalde versies.

4. InformerOnline

Natuurlijk vinden we ook dat InformerOnline een musthave voor iedere ondernemer is. InformerOnline heeft een aantal functies die uitermate handig zijn voor ondernemers. Zo zorgt de functie SnellerBetaald™ ervoor dat facturen sneller betaald worden en zorgt de CashFlowCheck™ ervoor dat je precies weet hoe je cashflow eruit ziet, zo kom je niet voor verrassingen te staan. Met de nieuwe mobiele app van InformerOnline heb je overal inzicht in de belangrijke getallen van jouw administratie en kun je met Foto&Go™ direct een foto maken van een factuur of bon, zodat hij automatisch in de boekhouding terecht komt. Met InformerOnline is je boekhouding sneller, en met een snellere boekhouding heb je als ondernemer betere informatie over de gang van zaken.

5. ControlVision

Tot slot vinden we ook dat alle bedrijven in de creatieve industrie met ControlVision zouden moeten werken. ControlVision heeft precies de functies die je als creatief bureau nodig hebt om je business optimaal te managen. Flexibiliteit is een belangrijke vereiste tegenwoordig en ControlVision kun je altijd aanpassen naar jouw situatie van dat moment. Houdt inzicht in jouw projecten, de gemaakte kosten en laat geen uur van jouw werknemers ongefactureerd. Op die manier kun je zakelijk blijven werken in een creatieve omgeving, oftewel: Manage Your Creativity.